Helkropsbehandling

De fleste mennsker oplever i perioder af deres liv at være anspændte, ikke at kunne mærke deres krop særlig godt og næsten kun at være oppe i hovedet. Mange af os er påvirkede af en fortravlet verden, sidder meget ved computeren og har været nødt til at lukke mere eller mindre af for vores krop

Helkropsbehandling

Men vi er vores krop, og det er vigtigt at mærke den. Hvis vi kan mærke den, kan vi bedre mærke os selv; mærke, hvad vi tænker og mener, og hvad vi vil. Vi kan også bedre mærke, hvordan kroppen har det, så vi kan forholde os til den og passe på den.

En helkropsbehandling består af massage, som kan være blid eller mere dybtgående, af tryk og træk, pulserende bevægelser og lange stræk. Den løsner op for spændt muskulatur, ømme områder og stramme led, så der igen kan komme liv og gennemstrømning i kroppen.

Den hjælper dig til at mærke din krop bedre og til at trække vejret dybere, så du kan finde mere ro, nærvær og liv. Når vi kan give slip på åndedrættet, kan der ske forandring.

Nogle mennesker kommer til helkropsbehandling på grund af rygsmerter, ømme led, hovedpine eller vejrtrækningsproblemer. Nogle kommer, fordi de føler sig tunge eller triste og har brug for en hjælpende hånd. Andre kommer, fordi behandlingen giver velvære og hjælper dem til at mærke deres kraft og glæde godt.

Behandlingen kan også fungere som et vigtigt supplement til at afhjælpe eller lindre symptomer i forbindelse med et sygdomsforløb, da en øget gennemstrømning i kroppen understøtter kroppens evne til at hele.

Det er Trine som står for helkropsbehandling og der afsættes en time til en behandling.