Gravidmassage

Når man bliver gravid ændres mange ting i bevægeapparatet. Tyngdepunktet bliver anderledes, hvilket øger stresset på nakke, skuldre, ryg, knæ og ankler.

Dine ledbånd bliver mere elastiske, i forbindelse med hormonudskillelsen i løbet af graviditeten, og du vil opleve et mere ustabilt bækken. Dette kan udvikle sig til bækkenløsning, ondt i ballen (piriformis syndrom), muskelspændinger, hovedpine og/eller væskeophobning i kroppen.

Gravidmassage

• ”Hvornår er det sikkert at få massage under graviditeten?”
    Du kan som udgangspunkt få massage under hele din graviditet, men skulle du være i tvivl, så anbefaler vi altid, at du kontakter din læge og spørger vedkommende til råds.
  • ”Kan jeg ligge på maven, når jeg får massage?”
    Ja, som regel kan du ligge på maven, når du bliver behandlet på din ryg, men der kan være enkelte tilfælde, hvor det ikke er behageligt for dig som gravid. Derfor behandler vi gerne dig sideliggende i stedet for. Desuden har vi en gravidpude, som vi ligger ovenpå massagebriksen, så der er plads til maven, når man ligger på den. Denne kan justeres efter hvor stor din mave er.

Gravidmassage giver dig velvære, afspænder muskulaturen samt forebygger og afhjælper graviditetsgener, samtidig med at din krop forberedes til fødslen.

Book din Gravidmassage hos Karin, eller Martin