Migræne-dansk

Få hjælp til din migræne

Klik her og book din tid hos Nicolas med det samme, og få hjælp til din migræne

Hvad er migræne og hovedpine?

Verdenssundhedsorganisationen siger, at 50% af befolkningen er berørt af hovedpiner.

Hovedpiner bliver kategoriseet som enhver form for smerter lokaliseret omkring kraniet, ansigtet, eller den øverste del af nakken.

Smerten kan være frontal, omkring hovedet eller bare på den ene side.

En migræne er en type hovedpine (normalt placeret på den ene side af hovedet), der varer mere end 4 timer (op til 72 timer) og som er forbundet med andre symptomer, såsom humørsvingninger, svimmelhed, kvalme, opkast eller overfølsomhed over for lys eller lyd.

Hvad er årsagerne?

For det meste er hovedpine ufarlig og forsvinder ret hurtigt.

De forårsages ofte af træthed, stress (arbejde), dehydrering, mad, samt andre årsager.

Hovedpine kan også være en følge af influenza, tandlægearbejde eller problemer i bihulerne.

Migræne har de samme årsager, men kan også udløses af en miljøfaktor som høj lyd eller eksponering af stærkt lys.

En bestemt type migræne kan knyttes til den kvindelige hormonelle cyklus.

50% af migræne har en genetisk faktor.

Hvordan kan det behandles?

For hovedpine kræves en mindre behandling, såsom paracetamol eller aspirin normalt stærk nok til at få det til at forsvinde.

For migræne kræves en mere indvasiv behandling, der kan forårsage alvorlig bivirkninger sammenlignet med behandling af hovedpiner.

Normalt bruges kraftig medicin til behandling af migræner. Denne medicin virker ikke lige godt for alle.

Hvordan kan  osteopati hjælpe på migræner?

Osteopaten vil vurdere situationen ud fra flere vinkler.

Efter at have spurgt ind til hele din historik omkring din migræne, og lavet en grundig undersøgelse, for at være sikker på, at det ikke er en mere alvorlig problematik, som kræver anden behandling, vil osteopaten sørge for at reducere spændingen i de 'vaskulære krydsningspunkter' som kan være blokeret omkring:

• Bunden af ​​kraniet
  • Den øverste åbning af midtryggen og ribbenskassen
  • Mellemgulvet

Derudover vil osteopaten undersøge og arbejde med musklerne i din rygsøjle og lænderyg, for at sænke graden af spændinger, som kan påvirke din nakke og kranie.

Din patienthistorie er vigtig!

Traumer såsom trafikulykke, tidligere sygdom eller et følelsesmæssigt traume vil være vigtig at have med i sygehistorien, da det kan være en trigger til hovedpine / migræne.

Klik her og book en tid med vores Osteopat Nicolas med det samme, og få hjælp til din migræne.

Alt afhængig af hovedpinen / migrænen (migrænens alder) kan flere sessioner, med 2-3 ugers interval, være nødvendig.

Mit mantra er: «Så længe du føler en forbedring, fortsætter vi »

Desuden har vi tilfredshedsgaranti, så hvis du ikke føler en bedring, eller ikke er tilfreds med planen Nicolas laver for dit problem, skal du ikke betale for din behandling.

Udnytter du tilfredshedsgarantien, vil du ikke kunne få behandling hos Nicolas for samme problematik efterfølgende.

Hvad kan man forvente?

Ved at arbejde på de tidligere nævnte krydspunkter, vil osteopaten åbne for blodstrømmen ud af din kranie for på den måde at mindske overtrykket inde i dit hoved.

Derudover vil osteopaten arbejde med dine organer, blandt andet leveren, da dette område kan starte en migræne.

Stress, din arbejdsstation eller din naturlige holdning, kan forårsage nedsat bevægelig især omkring nakken.

Det er vigtigt for mig, at du i slutningen af vores session kan mærke at du føler dig mere fri i nakken, end da vi startede.

God bevægelighed i nakken giver din krop et våben mod enhver udefrakommende stress og belastning, du måtte udsættes for.

En session med fokus på din migræne er investering i dit fremtidige helbred, og bør på den lange bane reducere mængden af smerte, reducere varigheden og reducere hyppigheden af din migræne.

Her til sidst vil jeg bare sige....

Hovedpine og migræne kan være enten harmløse eller invaliderende, når de står på.

Giv dig selv de bedste odds mod hovedpiner og migræne ved at følge disse enkle råd:

• Drik mere vand
  • Arbejd på at få en bedre søvn
  • Og få en passende behandling.

Pas på dig selv,
Nicolas Commaret

Klik her og book din tid hos Nicolas med det samme, og få hjælp til din migræne

Vil du lære Nicolas bedre at kende, kan du læse om ham ved at klikke her